Μελανίτης, ΙωάννηςΠαναγοπούλου, Αθανασία2022-12-072022-12-072022https://artia.asfa.gr/handle/artia/356Η ενότητα έργων ΣΩΜΑ ΓΗ, προέκυψε σαν ανάγκη να εκφράσω το θαύμα της δημιουργίας. Το ανόργανο που γίνεται οργανικό μέσα από την βίαιη έκρηξη της γέννησης, μέσω της ένωσης των στοιχείων. Το ηφαιστιογενές υλικό των γλυπτών που στερεοποιείται με την διαβροχή και τα ζωγραφικά έργα με μελάνι που έχουν σαν βάση το νερό, παραπέμπουν και πάλι στην δημιουργία. Παραπέμπουν στην στιγμή που δύο χημικά στοιχεία ενώθηκαν και δημιούργησαν το νερό, και μετά αυτό με την σειρά του στερεοποίησε την πύρινη μάζα της γης. Έτσι η γη έγινε η μήτρα κάθε έμβιου όντος. Αυτήν την ιεροτελεστία της γέννησης επαναλαμβάνω αναμιγνύοντας χώμα και νερό και δημιουργώντας φόρμες από τεχνητό λίθο. Στα γλυπτά και στα ανάγλυφα από Θηραϊκή γη, κάνοντας προσμίξεις από ποζολάνη, χαλίκι, άμμο, πυρόχωμα, άσβεστο και νερό παρήγαγα ένα μείγμα που μου έδινε την δυνατότητα να το πλάσω προσθετικά δημιουργώντας φόρμες που σκλήραιναν με την διαβροχή με νερό. Τα γλυπτά και τα ανάγλυφα από Θηραϊκή γη είναι τεχνητοί λίθοι των οποίων η μηχανική αντοχή αυξάνει με την πάροδο του χρόνου. Οι λαμαρίνες που χρησιμοποιώ ως βάση στα ανάγλυφα, τα οποία θα μπορούσαν και να τοποθετηθούν – ενσωματωθούν στον τοίχο, έχουν σκουριάσει με την χρήση του νερού και άλλων υλικών όπως το ξύδι, ώστε να δοθεί η ένταση που θα απέδιδε τον περιβάλλοντα χώρο των ανάγλυφων. Για τον χρωματισμό των έργων τροποποιούσα την αναλογία των υλικών της πρόσμιξης, ή προσέθετα σκουριά, χρώματα αγιογραφίας, κερί με χρώματα λαδιού. Επίσης έχω χρησιμοποιήσει ως μικτή τεχνική ξύλα στην ολόγλυφη φόρμα και τσόχα ενσωματωμένη σε ένα από τα ανάγλυφα. Στα ζωγραφικά, χρησιμοποίησα μελάνι το οποίο μου δίνει την δυνατότητα με την χρήση του νερού να παράγω φόρμες των οποίων τα όριά είναι φυσικά, αφού διαγράφονται με την ροή του χρώματος. Το νερό πάνω στον καμβά είναι ένα στοιχείο ζωντανό, προσπαθεί να ξεφύγει ακολουθώντας είτε την παραμικρή κλίση του καμβά, ηθελημένη ή μη, ή το παραμικρό άνοιγμα στο όριο του καμβά που δημιουργώ γύρω από το τελάρο για να ζωγραφίσω. Το στοιχείο του νερού δίνει μια επίπλαστη ένταση στα χρώματα και συνεχίζει για ώρες την διεργασία της ανάμιξης των χρωμάτων μέχρι να εξατμιστεί. Κατά την διάρκεια της δημιουργίας, και της επιτήρησης των διεργασιών του νερού, φωτογράφιζα τους καμβάδες και έτσι προέκυψαν οι εκτυπώσεις σε πλεξιγκλάς που εκθέτω.11elΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΓλυπτικήΘηραική γηΠοζολάνηΠυρόχωμαΘήραΠτυχιακή εργασία της Σίσσυς ΠαναγοπούλουΠτυχιακή εργασία