Σπηλιόπουλος, ΜάριοςDrasa, Kildi2025-11-042025-11-042025-02-26https://artia.asfa.gr/handle/artia/783Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η σειράεικαστικών έργων του γράφοντος με τίτλο Γράμματα στις Μηχανές/LetterstotheMachines. Προκειμένου να τεθούν τα θεμέλια για την προσέγγιση αυτής της σειράς, η εργασία οργανώνεται σε δύο κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αφορά στις επιδράσεις που καθόρισαν τα εικαστικά έργα. Οι επιδράσεις αυτές, προερχόμενες από διαφορετικές τέχνες και συγκεκριμένα από τη λογοτεχνία (Δημήτρης Δημητριάδης, Διαδικασίες διακανονισμού διαφορών) και τη μουσική (MattElliott), συζητώνται στα δύο υποκεφάλαια του πρώτου κεφαλαίου αντίστοιχα. Το δεύτερο κεφάλαιο, το οποίο χωρίζεται με τη σειρά του σε τρία υποκεφάλαια, εστιάζει στις ειδικές καλλιτεχνικές πρακτικέςπου ακολουθούνται. Καταρχάς, εκτίθεται η θεωρητική σύλληψη μέσα από την οποία προκύπτουν τα έργα. Στη βάση αυτής της σύλληψηςβρίσκονται οι –λεγόμενοι εδώ– «μηχανισμοί μίμησης της πραγματικότητας» (εκτυπωτές, τηλεοράσεις, φωτογραφικές μηχανές, 3Dπρογράμματα) από κοινού με δύο κατευθυντήριες λογικές: από τη μία, αυτήν του χακαρίσματος(hacking) του συστήματος λειτουργίας των μηχανών και, από την άλλη, εκείνη τουφιλτραρίσματος (filtering)της οπτικής αντίληψης. Στη συνέχεια, γίνεται λόγος για τα συστατικά στοιχεία των έργων: για τα μέσα και τα υλικά τους, τον τρόπο σύνθεσής τους, τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται. Παρακολουθώντας έτσιτην πορεία προς το τελικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, φανερώνονται δύοέννοιες, αυτή της τυχαιότητας και εκείνη του λάθους,οι οποίες αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για τη συγκρότηση της συνολικής εικαστικής δημιουργίας που παρουσιάζεται εδώ.39elΔημήτρης ΔημητριάδηςΜηχανισμοί μίμησηςΕκτυπωτέςΧακάρισμαΦιλτράρισμαΤυχαιότηταΛάθοςΓράμματα στις ΜηχανέςLetters to the MachinesΜεταπτυχιακή εργασίαDimitris DimitriadisMattElliottMechanisms of mimickingPrintersHackingFilteringRandomnessError