Ζήκα, ΦαίηΜεταξά, Μαρία Α.2022-11-292022-11-292019https://artia.asfa.gr/handle/artia/250Περιέχει βιβλιογραφίαΜιλήσαµε για την αισθητική της σκιάς, χωρίς όµως να αναφερόµαστε πάντα στην κυριολεκτική σηµασία της λέξης: η σκιά µπορεί να είναι µορφοπλαστική, µπορεί να είναι όµως και ίχνος, παρουσία, απουσία· µπορεί να είναι η σκιά ενός δέντρου στο πάτωµα, ή η απειλητική σκιά σε µια γωνία του ταβανιού· µπορεί πάντα να είναι η σκιά του θανάτου. Σκοπός αυτής της εργασίας δεν ήταν µια διαπολιτισµική ανάλυση της έννοιας της σκιάς. Μέσα από έναν διάλογο µεταξύ κειµένων ακαδηµαϊκών και ποιητικών, καθώς και ζωγραφικών έργων, εντοπίσαµε τις αρχές που διέπουν την καλλιτεχνική παραγωγή της Ιαπωνίας και της Δύσης, όσον αφορά το καλλιτεχνικό υποκείµενο και τη θέση του µέσα στον κόσµο και στη ζωή. Μιλήσαµε για το ταοϊστικό Κενό αλλά και το δυτικό βίωµα του Υψηλού, στοχεύοντας, εν τέλει, στην ανάδειξη της ιδιοσυγκρασιακής διαφοράς αντίληψης του κόσµου µεταξύ των δύο πολιτισµών, και τη στάση του ανθρώπου απέναντι στη ζωή και το θάνατο. Φυσικά, όσα ειπώθηκαν σε αυτήν την εργασία δεν είναι δεσµευτικά: οι αντιλήψεις της ιαπωνικής παράδοσης δε βρίσκουν σύµφωνους όλους τους Ιάπωνες, ούτε οι δυτικές απόψεις αντιπροσωπεύουν όλους όσοι ζουν στις χώρες της Δύσης. Η ανθρώπινη εµπειρία είναι πανανθρώπινη, και όλες οι διαφορετικές αντιλήψεις αποτελούν τις διάφορες όψεις ενός εξαιρετικά πολυδιάστατου όντος –και τον τρόπο που αυτό µπορεί να υπάρχει µέσα στον κόσµο, ανάµεσα στο φως και τη σκιά.46elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΤέχνη ΙαπωνικήΙαπωνίαUkiyo-eΘάνατος στην τέχνηΠρος μία αισθητική της σκιάΠτυχιακή εργασία