Ψωμά, ΜανταλίναΤσικούρας, Νίκος2025-11-102025-11-102025-10-02https://artia.asfa.gr/handle/artia/791Η ενότητα “In The Forest” παρουσιάζει μια εικαστική έρευνα γύρω από τη σχέση μικρόκοσμου και μακρόκοσμου, τάξης και χάους, φύσης και αστικού τοπίου. Μέσα από τη ζωγραφική, η δημιουργική διαδικασία αναδεικνύεται σημαντικότερη από το τελικό αποτέλεσμα, ενώ το «λάθος» και το τυχαίο επανερμηνεύονται ως δημιουργικά στοιχεία. Η σωματική συμμετοχή, η χειρονομία και η επανάληψη συνδέονται με τελετουργικές πρακτικές, οδηγώντας σε μια εικαστική «χορογραφία» που καταγράφει διαδρομές, αποκλίσεις και ρυθμούς. Η πρακτική εμπνέεται από θεωρητικά πεδία όπως η κβαντική φυσική, η ανθρωπολογία και η θεωρία της τέχνης, αλλά και από καλλιτέχνες όπως οι John Cage, Lee Ufan, Roman Opalka, Barnett Newman και Sigmar Polke. Η έννοια του πλέγματος λειτουργεί ως σύμβολο τάξης, ελέγχου και τεχνολογικής προόδου, ενώ ταυτόχρονα επανερμηνεύεται δημιουργικά για να εκφράσει ρευστές κοινωνικές σχέσεις και την εμπειρία του αστικού περιβάλλοντος. Η επιλογή των υλικών και των χρωμάτων επηρεάζεται από την τυπογραφία και την ψηφιακή εικόνα, με έμφαση στις κουκίδες και στην τυχαιότητα της εφαρμογής. Παράλληλα, η πράξη της αφής και η χειρωνακτική διαδικασία αποκτούν κεντρική σημασία σε μια εποχή κυριαρχίας της τεχνητής νοημοσύνης και της μαζικής ψηφιακής παραγωγής. Τέλος, το έργο αναστοχάζεται τη διαχρονική ανθρώπινη ανάγκη για επαφή, ταξίδι και κοινότητα, από τον παλαιολιθικό άνθρωπο έως τον σύγχρονο αστικό ιστό, προτείνοντας ότι η τέχνη μπορεί να γεφυρώσει αντιθέσεις —υλικού και άυλου, πραγματικού και ονειρικού— και να αναδείξει νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης μας με τον κόσμο.31elΑφήΧειρωναξίαΔημιουργική διαδικασίαΤυχαίοΛάθοςIn The ForestΜεταπτυχιακή εργασίαTouchLaborCreative processRandomMistake