Χαρβαλιάς, Γιώργος, 1956-Βαλλιανάτος, Θωμάς2022-11-212022-11-212006https://artia.asfa.gr/handle/artia/43Περιέχει βιβλιογραφίεςΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"Η γλώσσα των πολιτιστικών διεπαφών εξουσιαζόμενη για πάρα πολλά χρόνια από την παράδοση της τυπογραφίας, σήμερα ελέγχεται, επηρεάζεται και δομείται από καθαρά κινηματογραφικά στοιχεία, συνέπεια της κινηματογραφικής κουλτούρας του 20ου αιώνα. Αυτό είναι σύμφωνο με μια γενική τάση στη σύγχρονη κοινωνία προς την παρουσίαση όλο και περισσότερων πληροφοριών υπό μορφή χρονικής ακολουθίας, βασισμένης στις οπτικοακουστικές κινούμενες ακολουθίες της εικόνας, παρά ως κείμενο. Εκατό έτη μετά από τη γέννηση του κινηματογράφου, οι κινηματογραφικοί τρόποι θέασης του κόσμου, της δόμησης του χρόνου, της διήγησης μιας ιστορίας, επεκτείνονται για να γίνουν οι βασικοί τρόποι με τους οποίους οι χρήστες των υπολογιστών έχουν πρόσβαση και αλληλεπιδρούν με όλα τα πολιτιστικά στοιχεία. Κατ' αυτό τον τρόπο, ο υπολογιστής εκπληρώνει την υπόσχεση του κινηματογράφου ως οπτική εσπεράντο που ανησύχησε πολλούς καλλιτέχνες και κριτικούς ταινιών στη δεκαετία του '20, από τον Griffith μέχρι τον Vertov. Όλη η σύγχρονη πολιτιστική διεπαφή των ηλεκτρονικών υπολογιστών οπτικοποιημένη σε ένα οικείο, πια γραφικό περιβάλλον για τους χρήστες δεν είναι τίποτα περισσότερο από την έκφανση της περίφημης σύζευξης των μέσων.18elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΚινηματογράφοςΗλεκτρονικά παιχνίδιαΔιατριβέςInteractive cinema : διαλογικός κινηματογράφοςΜεταπτυχιακή εργασία