Ρεντζής, Θανάσης, 1947-Τσιγδέμογλου, Ιωάννης2022-11-242022-11-242005https://artia.asfa.gr/handle/artia/182Βιβλιογραφία: σ. 34-35Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"Η εικόνα πράγματι είναι μαρτυρία, και η μαρτυρία συγκροτεί εικόνα. Η κάθε μορφής εικόνα αφηγείται τον πραγματικό ή φανταστικό κόσμο Η ανάγκη του ανθρώπου να περιγράφει την φύση, ή τεχνητά νοηματικά στοιχεία, από τα πανάρχαια χρόνια άφησε ίχνη παντού. Η όραση ως μία από τις βασικότερες αισθήσεις της ανθρώπινης οντότητας, μεταφέρει ως μέσο επικοινωνίας, στον εγκέφαλο εικόνες από το περιβάλλον διαρκώς, και με όλο το εύρος της οπτικής γωνίας που συλλαμβάνει η όραση. Όλοι οι άνθρωποι βλέπουμε, γνωρίζουμε, συνηθίζουμε το περιβάλλον, εντυπώνουμε πρόσωπα και καταστάσεις, ωθούμε στο υποσυνείδητο, και αναπλάθουμε παραστάσεις στον ύπνο, ή δημιουργούμε εικόνες σε στιγμές αυτοσυγκέντρωσης, νοσταλγίας, ή φαντασίωσης. Πρόκειται για μια αίσθηση η οποία πρωτοστατεί στην ύπαρξή μας και μας καθορίζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πάντα. Είναι αυτό που διασαφηνίζει ευκολότερα και σαφέστερα την ύπαρξη εννοιών, και το αποτέλεσμα γίνεται κατανοητό, αντικειμενικά, υπερβατικά, υποκειμενικά.35elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΕικόνα (Φιλοσοφία)Φωτογραφικές εικόνεςΗ εικόνα ως μάρτυρας της πραγματικότητας και της φαντασίαςΜεταπτυχιακή εργασία