Γκινοσάτης, ΔημήτρηςΛαμπρή, Χριστίνα2023-09-132023-09-132023https://artia.asfa.gr/handle/artia/416Σε κάθε περίπτωση, ως προς την γυναικεία σεξουαλικότητα είναι αλήθεια το ότι ανέκαθεν µία πολύ σηµαντική σύνδεση συµβολικού στυλ που είχε προβληθεί εν πολλοίς ήταν αυτή της υδαρότητας. Το υγρό στοιχείο ήταν κάτι, το οποίο είχε συνδεθεί άµεσα µε την σεξουαλικότητα του γυναικείου φύλου. Ο κόλπος και το αιδοίο απεικονίζονται από την περίοδο ήδη ακόµα της προϊστορίας και ακόµα κι ως τις µέρες µας. Οι εικαστικές µορφές τέχνης που αντιπροσωπεύουν τα γυναικεία γεννητικά όργανα περιλαµβάνουν δισδιάστατα έργα (π.χ. πίνακες ζωγραφικής) και τρισδιάστατα (π.χ. αγαλµατίδια). Αντιλαµβάνεται εδώ κάποιος-α, πως διαχρονικά µια τέτοια δαιµονοποίηση και δεισιδαιµονία, φόβος κλπ., εκ µέρους των ανδρών, επρόκειτο να λάβει το ένδυµα µιας κανονικοποίησης, η οποία υποτίθεται πως αποτελούσε ένα είδος θείου προστάγµατος. Αυτή η στάση ήταν ενταγµένη σε ένα πλαίσιο συγκεκριµένων απαγορεύσεων που θα µπορούσαν να θεωρηθούν ταυτόχρονα ενταγµένες σε µια άµορφη φρίκη της βίας. Αναµφίβολα, το ίδιο το γυµνό σώµα (τόσο το ανδρικό, όσο και το γυναικείο αντίστοιχα) δεν είχε πάψει ήδη από τα βάθη της παρουσίας του ανθρώπινου πλάσµατος στον κόσµο να έχει και µια έντονα λατρευτικού χαρακτήρα προσέγγιση. Για παράδειγµα, στα πλαίσια του αρχαίου Ιουδαϊσµού, είναι ενδεικτικό, πως η γυµνότητα στην πραγµατικότητα ήταν συνδεδεµένη µε την αγνότητα του πνεύµατος. Ίσως επίσης, από την άλλη µεριά, µέσα από τη ίδια την διονυσιακή λατρεία, να αποτυπώνεται όµως και το ζεύγος της παράβασης και της απαγόρευσης. Πρόκειται για ένα είδος παιχνιδιού, όπου την ίδια στιγµή εκφράζεται η ιδέα ενός έντονου ερωτισµού, όπως µπορούµε να διακρίνουµε εξάλλου µέσα και από την ίδια την διονυσιακή λατρεία. Η διάσταση περί υδαρότητας του γυναικείου γεννητικού οργάνου ταυτόχρονα εδώ φαίνεται, µε βάση την θεώρηση του Bataille να αναδεικνύει ταυτόχρονα την έννοια περί ερέβους. Ενός ερέβους συναφούς µε την αίσθηση του µυστηρίου που µπορεί να ένιωσαν διαχρονικά οι άνθρωποι διαφόρων πολιτιστικών και κοινωνικών περιβαλλόντων σχετικά µε το γυναικείο γεννητικό όργανο. Όπως σηµειώνει συγχρόνως όµως ο Bataille, αυτό το έρεβος µπορεί να κρύβει εν τέλει το πιο δυνατό φως. Η ίδια η ζωή είναι στην πραγµατικότητα αποτέλεσµα της αποσύνθεσης και του θανάτου µια άλλης ζωής. Αυτό συνδέεται και µε το σκεπτικό του, ότι καθώς έρχονται σε επαφή µεταξύ τους τα γεννητικά όργανα του άρρενος και του θηλυκού, υφίσταται και ένα είδος ένωσης της υδαρότητας και των υγρών του καθενός τους (το σπέρµα µε το ωάριο) µε αποτέλεσµα όµως ταυτόχρονα έτσι να πεθαίνουν τα στοιχεία της ιδιαίτερης βιολογικής σεξουαλικής έκφρασης του κάθε φύλου, ώστε να προκύψει ένα νέο κύτταρο, µία νέα ζωή.46elΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 ΔιεθνέςΣεξουαλικότηταΓυναικείο γεννητικό όργανοΥδαρότηταςΛατρευτικό χαρακτήραΥγρή ρευστότητα & ερωτισμόςLiquid eroticismΜεταπτυχιακή εργασίαSexualityFemale genitaliaFluidityCult