Πούλος, Παναγιώτης, 1954-Λαγού, Μαρία2022-11-282022-11-282019https://artia.asfa.gr/handle/artia/244Βιβλιογραφία: σ. 87-88Θεωρητικό σκέλος Μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίαςΗ ιστορία της φωτογραφίας ξεκινάει από πολύ παλιά -αν φέρει κανείς στο μυαλό του εφευρέσεις όπως η camera obscura- και σίγουρα παρατηρείται ήδη από πολύ νωρίς μια διαρκής ανάγκη του ανθρώπου να βρει τρόπους όχι μόνο να αναπαραστήσει την πραγματικότητα, αλλά και να καταγράψει αυτό ακριβώς που βλέπει. Κάπως έτσι, μετά από πολλές προσπάθειες και πειράματα, περί τα μέσα του 1820 ο Nicéphore Niépce καταφέρνει να φέρει στο φως την πρώτη φωτογραφία. Πρόκειται για τη γνωστή ηλιογραφία του 1826-27 «View from the Window at Le Gras», η οποία απεικονίζει τμηματικά τα κτήρια και την εξοχή που περιβάλλουν το σπίτι του καλλιτέχνη. Μετά από αυτήν την πρώτη καταγραφή ή ακόμα μετά από την πρώτη δαγκεροτυπία «Boulevard du Temple» του 1839, η οποία απεικονίζει για πρώτη φορά έναν άνθρωπο, θα περίμενε κανείς ότι οι κύκλοι της επιστήμης και της τέχνης θα επεφύλασσαν θετική υποδοχή. Συχνά, όμως, οι καινοτόμες τεχνολογίες αντιμετωπίζονται με σκεπτικισμό, ειδικά από το επιστημονικό και καλλιτεχνικό κατεστημένο το οποίο, φοβούμενο τυχόν υπονόμευση της θέσης του από την επικράτηση της νέας εφεύρεσης, την αμφισβητεί με σκοπό την πλήρη αποδυνάμωσή της μέχρι του σημείου της ανυποληψίας.89elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςProust Marcel 1871-1922ΦωτογραφίαΑναζητώντας τον χαμένο χρόνο : λογοτεχνικές και φωτογραφικές συναντήσεις στο έργο του ΠρουστΜεταπτυχιακή εργασία