Φούντας, Αθανάσιος2022-12-022022-12-022020https://artia.asfa.gr/handle/artia/313Βιβλιογραφία: σ. 28-30Dvd-roms: Κείμενο της διπλωματικής εργασίας και photos εγκατάστασηςΗ παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στην έννοια του πλάνητα η οποία δέχθηκε ποικίλες εναλλαγές και χρήσεις στο πέρας του χρόνου. Συγκεκριμένα θα αναφερθώ σε κάποια βιογραφικά στοιχεία του Edgar Allan Poe, τα οποία θεωρώ πως συντέλεσαν στον τρόπο γραφής του, ενώ στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσω ως αφετηρία της έρευνάς μου, ένα από τα έργα του τον ¨άνθρωπος του πλήθους¨ το οποίο δημοσιεύεται το 1840. Θα αναζητήσουμε τις επιρροές του Baudelaire από το έργο του Poe, όπου θα ισχυριστούμε ότι αναδεικνύεται μία προδρομική μορφή του πλάνητα, επιχειρώντας συγχρόνως μια συνοπτική σύγκριση ανάμεσα στον πλάνη του Poe και τον Flaneur του Baudelaire. Στη συνέχεια θα συσχετίσουμε την πρακτική της περιπλάνησης με τις Παρισινές φυσιολογίες και θα αναγνωρίσουμε τις συγγένειες του πλάνη με τον φυσιολόγο, τον συγγραφέα της επιφυλλίδας, και τον ρακοσυλλέκτη μέσα από την αφήγηση του Walter Benjamin. Συγκεκριμένα θα επικεντρωθούμε στο σημαντικότερο ίσως όλων των έργων του Walter Benjamin το “ατελές” Σχέδιο εργασίας περί στοών¨ Θα δούμε επίσης πώς ο Benjamin παρομοιάζει την πόλη με το κείμενο και συνηγορεί υπέρ της περιπλάνησης και στις δύο αυτές πραγματικότητες. Τελειώνοντας το πρώτο σκέλος, δηλαδή μέχρι και τον θάνατο του W.Benjamin το 1940, το οποίο και θεωρώ σημείο τομής για την εξέλιξη της έννοιας του πλάνητα, και το πως μπορούμε να αντιληφθούμε την έννοια του περιπλανώμενου σε ένα διαφορετικό πολεοδομικό ιστό αυτόν του 19ου αιώνα. Στο δεύτερο μέρος, η εκ νέου συσσώρευση πληθυσμών κατά την μεταπολεμική περίοδο, οι πολίτικες και οικονομικές αστάθειες στην γηραιά Ευρώπη δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για μια νέα μορφή του πλάνη, και ένα νέο “οπλοστάσιο” τακτικών του. Η εναντίωση των Situationist (Καταστασιακών) στην επιθυμία κάποιων για εντατικοποίηση μιας εμπορευματοποιημένης μαζικής κουλτούρας, τους οδήγησε στο να εκλάβουν την τέχνη σαν έναν εργαλείο δημιουργίας καταστάσεων. Για τους ιδίους δεν μπορεί να υπάρξει Καταστασιακή τέχνη, πάρα μόνο η Καταστασιακή χρήση των εργαλείων της. Εμβληματικές φιγούρες όπως οι Guy Debord, Raoul Vaneigem και Gianfranco Sanguinetti δεν έμειναν άπραγες. Η συγγραφή βιβλίων και η μετάδοση ιδεών, αποτελούσε για εκείνους μια τακτική ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας, ωστόσο δεν περιορίστηκαν μόνο σε αυτή. Φτάνοντας στο τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας έρευνας, θα αναφερθώ συνοπτικά στο βιβλίο των Michael Hardt και Antonio Negri με τίτλο ¨Empire¨, στο οποίο οι συγγραφείς περιγράφουν όχι μόνο τον τρόπο κατασκευής της, αλλά και τους τρόπους ανατροπής της, μέσω της έννοιας του ¨πλήθους¨. Τέλος θα επιχειρήσω να αναπτύξω την εικαστική μου πρακτική σε σχέση με την παραπάνω έρευνα.30elΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΆνθρωπος του πλήθοςΠλάνηΤέχνηΣυλλογήΡακοσυλλέκτηςΠόληΤα διαφορετικά πρόσωπα του πλάνηΜεταπτυχιακή εργασίαFragmentsDeriveArcade projectPassagen-WerkFlaneurInternationale situationniste