Δασκαλοθανάσης, Νίκος, 1961-Σπύρου, Έφη, 1976-2022-11-232022-11-232013https://artia.asfa.gr/handle/artia/122Βιβλιογραφία: σ. 30-31Θεωρητικό σκέλος Μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίαςΗ παρούσα εργασία προσεγγίσει τις έννοιες κενού και πλήρους μέσα από το έργο Seeking the Bubble Reputation. Στην πρώτη ενότητα γίνεται μία ιστορική αναδρομή, η οποία τονίζει τον διάλογο που ανέπτυξαν καλλιτέχνες, μετά την δεκαετία του 60, με το ζήτημα του κενού. Μία μεγάλη ομάδα καλλιτεχνών με πρωτεργάτη τον Yves Klein διαχειρίζεται το κενό ως άδειο και στοχεύει στην θεσμική κριτική, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται δύο παραδείγματα καλλιτεχνών, ο Manzoni και ο Ναυρίδης, οι οποίοι πραγματεύονται φιλοσοφικά το κενό ως «πλήρες» με υπαρξιακούς όρους. Στην δεύτερη ενότητα σκιαγραφείται η κοινωνική διάσταση του κενού και η προσέγγιση του ίδιου ζητήματος με καλλιτεχνικούς όρους. Η κοινωνική θεωρία του Ζιλ Λιποβετσκί βρίσκει αντίκρισμα στην μνημειακή γλυπτική της Whiteread η οποία γεμίζει το κενό, ενταφιάζοντάς το, σε μια προσπάθεια διασφάλισης της ανθρώπινης συν-ύπαρξης. Στην τρίτη ενότητα σκιαγραφείται το κοινωνικοανθρωπολογικό πλέγμα επάνω στο οποίο δομείται το Seeking the Bubble Reputation, η σχέση του με το κενό/άδειο και το πλήρες (α-σώματο ή εν-σώματο) και η άρρηκτη σχέση του με το τελετουργικό στοιχείο ως πρόσκληση-πρόκληση ανάπτυξης σχέσεων αληθινής εν-σώματης επικοινωνίας.31elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΚενό στην τέχνηSeeking the bubble reputationΜεταπτυχιακή εργασία