Χαραλάμπους, Πάνος, 1956-Ψυχοπαιδοπούλου, Ευφροσύνη2022-12-022022-12-022022https://artia.asfa.gr/handle/artia/299Σε ένα «σαλόνι μουσικής», όχι της εποχής του Liszt ή του Chopin, ούτε – ακόμη παλαιότερα – του Haydn, που έγραφε για τις γυναίκες των αστικών σαλονιών. Σε ένα μουσικό σαλόνι ως θραυσματική εικόνα και κατάσταση με σπαράγματα αυτοσχεδιαστικών ήχων. Κατάσταση, που προσκαλεί τον επισκέπτη, να συμπληρώσει αν θέλει την εικόνα. Μια selva oscura που προκαλεί τον homo ludens, να βγει από την κρυψώνα. Δανειζόμενη από τον Dante, τον ποιητικό χώρο της selva oscura, του αβυσσαλέου δάσους της περίφημης Θείας Κωμωδίας του, επιχειρώ, ως μουσικός και εικαστικός, να ψηλαφήσω και να ανασύρω θραύσματα, που απέμειναν στο σκοτεινό δάσος της ψυχής μου: τα παιδικά χρόνια, την εφηβική ρέμβη και ορμητικότητα, τον έρωτα, τα διαβάσματα από τον Μπάυρον, τη Μαρία Σέλλεϊ, τις αδερφές Μπροντέ. Πρόκειται για ένα «ρέκβιεμ» της παιδικής ηλικίας, της ρομαντικής σπίθας της ψυχής, που ακόμα τρεμοπαίζει φλερτάροντας με τον αφανισμό. Όμως, το χιούμορ είναι η ευγένεια των απελπισμένων... Σας κλείνω, λοιπόν, το μάτι μέσα από παιγνιώδεις μεταμορφώσεις κλασσικών μορφών της μουσικής ιστορίας, όπως του Μότσαρτ- που, τί ειρωνεία, άφησε ένα από τα συγκλονιστικότερα ρέκβιεμ- ή μέσα από μεταμορφώσεις ρωμαλέων μορφών της φύσης, σε φιγούρες φελινιακές, τραγελαφικές, φιγούρες κάποιου παλκοσένικου για θεάματα βαριετέ ή κάποιου τσίρκου.... Ένας σκοτεινός τόπος, που ευνοεί την άνθιση της ευθραυστότητας, την υπαινικτικότητα και τον εκλεκτικισμό μεταξύ ήχων ,μορφών ή στίχων της punk, της ροκ, του ρομαντισμού ενός Κόλριτζ ή του αδιέξοδου φανταστικού κόσμου ενός Ίψεν. Μεταξύ του Μπράμς και ενός παιδικού μουσικού καρουζέλ στο ημίφως. Ένα στιγμιαίο ημερολόγιο7elΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΕικαστική εγκατάστασηΖωγραφικήΜουσικήΒιντεοτέχνηΣκοτεινό δωμάτιοSelva oscura : ζωγραφική δωματίου για φωνή και πιάνοSelva oscura : chamber painting for voice and pianoΠτυχιακή εργασία