Ιωαννίδης, Κωνσταντίνος Ε.Χαλδαιάκη, Κυριακή Α.2022-11-242022-11-242021https://artia.asfa.gr/handle/artia/153Περιέχει βιβλιογραφίαΑπό τον Δ. Ευαγγελίδη και την Ε. Βακαλό έως τον Δ. Δεληγιάννη και τον Α. Κωτίδη, οι Έλληνες ιστορικοί, αρχαιολόγοι, τεχνοκριτικοί και πιο πρόσφατα ιστορικοί τέχνης, καταπιάστηκαν με το έργο και την αξία του Γιώργου Μπουζιάνη, τοποθετώντας τον ως επί το πλείστον στο βάθρο με τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες της εποχής του. Σίγουρα η προαναφερθείσα δήλωση φαντάζει αρκετά βαρύγδουπη και πιθανόν οξύμωρη δεδομένης της φαινομενικά ελλιπούς αναγνώρισης του καλλιτέχνη τόσο από τους σύγχρονούς του όσο κι από τις επόμενες γενιές. Κι από εδώ θα ήθελα να τεθεί επί τάπητος το κομβικό ερώτημα που οφείλει να μας απασχολήσει σε αυτή την εργασία∙ είναι πραγματική αυτή η ελλιπής αναγνώριση ή αποτελεί θεωρητικό επινόημα, ακαδημαϊκό σφάλμα των θεωρητικών που πλαισίωσαν με άρθρα, μελέτες κι ομιλίες το έργο και τη ζωή του Γιώργου Μπουζιάνη. Η μικρής εμβέλειας αναγνώριση του καλλιτέχνη αποτελεί προϊόν ‘καλλιτεχνικού (αντιπαράβαλε αστικού) μύθου’, θα λέγαμε χαριτολογώντας ή τεκμηριώνεται όντως μέσα από την έρευνα; Δεν θα έπρεπε άλλωστε να παραλείψουμε το γεγονός πως η επιστήμη του ιστορικού της τέχνης είναι αρκετά νεοσύστατη τόσο σε διεθνές και πόσο μάλλον σε εθνικό επίπεδο. Τα πρώτα θεωρητικά κείμενα που αφορούσαν την καλλιτεχνική ζωή του τόπου γράφτηκαν από αρχαιολόγους, όπως ο Γ. Μηλιάδης, δημοσιογράφους, όπως ο Φ. Γιοφύλλης και ορισμένες φορές από τους ίδιους τους καλλιτέχνες όπως στην περίπτωση του Γ. Τσαρούχη.39elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΜπουζιάνης Γιώργος 1885-1959Ζωγράφοι ΈλληνεςΖωγραφικήΓιώργος Μπουζιάνης : η πρόσληψη του έργου του από το Ελληνικό κοινό κατά τη διάρκεια του 20ου αιώναΠτυχιακή εργασία