Τρανός, ΝίκοςΣφήκα, Μπαρμπαρέλα-Βαρβάρα2024-04-162024-04-162023https://artia.asfa.gr/handle/artia/446Η παρούσα συλλογή έργων αποτελεί ένα ενιαίο πρωτότυπο σύνολο βασισμένο σε μια κεντρική πρωτότυπη ιδέα την οποία συνέλαβα μέσα από τη δουλειά μου που παρουσιάζεται πιο κάτω και η οποία συνοψίζεται στο εξής: Το πρωτότυπο καλλιτεχνικό σχέδιο βγαίνει από τη θεωρητική καλλιτεχνική σύλληψη και εντάσσεται στη καθημερινή ζωή των ανθρώπων, ατομική και συλλογική, προσωπική και κοινωνική, εσωτερική και εξωτερική, στο σπίτι ή στο γραφείο και στο δρόμο ή στη πλατεία, χωρίς όμως να χάνει τον πρωτότυπο καλλιτεχνικό χαρακτήρα και τον αρχικό ειδικό συμβολισμό της, έτσι ώστε τελικά η τέχνη μετέχει στην καθημερινή ζωή εντασσόμενη αρμονικά σε αυτή, δίνοντάς της άρωμα, χρώμα και δύναμη. Όλα τα έργα είναι ταυτόχρονα καλλιτεχνικά πνευματικά και συναισθηματικά δημιουργήματά μου και την ίδια στιγμή χρήσιμα και αναγκαία αντικείμενα της ζωής καθενός από εμάς. Με αφορμή τη γεωμετρία ξεκίνησα ένα γλυπτό με γεωμετρικά σχήματα. Το έναυσμα αυτό στη συνέχεια μου έδωσε την ιδέα να το μετατρέψω σε φωτιστικό. Καθώς μεγάλωσα το μέγεθος, το σχεδίασα σε κομοδίνο και μετά από επαναλαμβανόμενες μετατροπές σχεδίασα μια σειρά επίπλων, επηρεασμένη επίσης από σημαίες κρατών και γράμματα από το Ελληνικό Αλφάβητο. Κομοδίνο, τραπέζι, βιβλιοθήκη, καρέκλα, πολυθρόνα. Και επειδή δουλεύοντας η μια σκέψη φέρνει την άλλη κατέληξα να το βγάλω στο δρόμο κάνοντας το σιντριβάνι, μνημείο, παγκάκι καταλήγοντας σε στάση λεωφορείου. Έτσι στην πτυχιακή μου εργασία στον τομέα της Γλυπτικής παρουσιάζω μια σειρά αξονομετρικών σχεδίων με προτάσεις για χρηστικά αντικείμενα που είναι σχεδιασμένα προς υλοποίηση. Τα έπιπλα είναι κυρίως σχεδιασμένα με σκοπό να γίνουν και αποθηκευτικοί χώροι (συρτάρια, ράφια, ντουλάπια), εφόσον τα περισσότερα σύγχρονα σπίτια έχουν την ανάγκη τα μεγάλα έπιπλα να μην γεμίζουν απλά το χώρο με τον όγκο τους αλλά να είναι και λειτουργικά. Τα γραμμικά σχέδια των επίπλων με μεγέθη και κλίμακες γίνονται για να μπορεί να τα διαβάσει ο κατασκευαστής, οπότε παραδίδονται σε εκείνον. Τα χρωματισμένα σχέδια σε χρωματιστά χαρτιά, που παρουσιάζω, έγιναν με σκοπό να μπορεί ο θεατής να καταλάβει την εικόνα ενός επίπλου πως θα είναι όταν βρίσκεται στο χώρο που επιθυμεί. Ένα από τα σχέδια με τίτλο “Blue Book” (Βιβλιοθήκη), επηρεασμένο από την Ελληνική Σημαία, το παρουσιάζω στο χώρο ως μοντέλο - μακέτα και όχι βιδωμένο στον τοίχο ως χρηστικό αντικείμενο. Μεταφέρεται στο χώρο ως Γλυπτό ώστε να φαίνεται περιμετρικά ο τρόπος κατασκευής του και η διαδικασία του υλικού του, η οποία ξεκινά από ξύλο, πριονίδια, χαρτοπολτό και στη συνέχεια μελαμίνη. Το σύγχρονο αυτό υλικό παρουσιάζεται με αυτό τον τρόπο για να θυμίσει πως οι τεχνικές κάθε εποχής είναι σύνθετες και διαφορετικές. Το μοναδικό υλικό που δεν αλλάζει ποτέ είναι το προαιώνιο μάρμαρο. Ο Leonardo Da Vinci σχεδίασε εκατοντάδες ιδέες με σκοπό την υλοποίηση τους. Τα περισσότερα σχεδία του δεν κατασκευάστηκαν μέχρι που απεβίωσε. Δεν κατασκεύασε πρώτα τα αεροπλάνα χωρίς να έχουν προηγηθεί σχέδια. Καμία λειτουργία τους δεν θα ήταν σωστή χωρίς μελέτη σχεδίων. Έτσι και ο Γλύπτης πριν δημιουργήσει ένα γλυπτό, σχεδιάζει την ιδέα του φτιάχνοντας ένα γλυπτικό σχέδιο με άξονες, ζυγίσματα και μεγέθη με σκοπό την υλοποίηση του.24elAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalΈπιπλοΓεωμετρίαΣημαίαΚράτηΣιντριβάνιΣτάση λεωφορείουΑλφάβητοΣημειώσειςNotesΠτυχιακή εργασίαDesignFurnitureGeometryFlagStateFountainBus stopAlphabet