Διάλλα, Αντωνία (Άντα)Λιναρδοπούλου, Ζηνοβία2022-11-212022-11-212015-10https://artia.asfa.gr/handle/artia/30Περιέχει βιβλιογραφίεςΑφορμή για την εκπόνηση αυτής της εργασίας αποτέλεσε η περιέργεια που μου προκλήθηκε αντικρίζοντας ξανά, μετά από αρκετό καιρό, μία γιαπωνέζικη ξυλογραφία του 17ου αιώνα. Με την πρώτη αλλά και με τη δεύτερη ματιά με εντυπώσιασε η διαφορετικότητα της ως προς τις ευρωπαϊκές της ίδιας εποχής, διαφορετικότητα ως προς το θέμα της απεικόνισης καθώς και της μορφολογικήςτου επεξεργασίας. Το έργο αυτό ήταν του Hishikawa Moronobu με τίτλο "Flirting Lovers".(Εικ. 1) Σε αυτή την πρώιμη ξυλογραφία (χάραξη του σχεδίου σε ξύλο και αποτύπωση σε χαρτί) του στυλ ukiyo-e παρακολουθούμε ακριβώς αυτό που μας πληροφορεί ο τίτλος. Δυο φιγούρες, κατά πάσα πιθανότητα ένας πελάτης και μία εταίρα από την περιοχή της Yoshiwara, να φλερτάρουν. Αν αυτή η απεικόνιση ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό που τυχαία είχε φτάσει στα χέρια μας τον 21° αιώνα σίγουρα δεν θα την καθιστούσε τόσο ενδιαφέρουσα. Αντιθέτως, αυτό που την καθιστά τόσο ενδιαφέρουσα είναι ακριβώς ότι αυτή η ξυλογραφία αποτελεί μία από τις αμέτρητες με παρεμφερή και παρόμοια θεματολογία που παράγονταν στην Ιαπωνία την περίοδο που την εξουσία είχε η στρατιωτική κυβέρνηση των Tokugawa που διήρκεσε από το 1603 μέχρι το 1868.55elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςMoronodu HishikawaΘέατρο KabukiUkiyo-eΙαπωνία : κοινωνία και τέχνη την εποχή κυριαρχίας των Tokygawa : η περίοδος της άνθησης των ukiyo-e (1680-1780)Πτυχιακή εργασία