Σάλλα - Δοκουμετζίδη, Τιτίκα, 1947-Λέτσιου, Μαρία, 1972-2022-11-212022-11-212010https://artia.asfa.gr/handle/artia/33Βιβλιογραφία: σ. 301-318Οι προβληματισμοί σχετικά με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και τη διδασκαλία της τέχνης πρωτοεμφανίστηκαν από τα πρώτα χρόνια που δίδασκα εικαστικά στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Βέροιας, όπου μου είχαν δημιουργηθεί ερωτήματα σχετικά με τη θέση που έχει στο διδακτικό πρόγραμμα η διδασκαλία της τέχνης χωρών που δεν ανήκουν στον δυτικό πολιτισμό. Τότε έγιναν κάποιες απόπειρες να ενσωματωθούν, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας της Τέχνης, έργα και εικόνες από πολιτισμούς στους οποίους μέχρι τότε δεν γινόταν καμία αναφορά. Ένας άλλος προβληματισμός που μου γεννήθηκε τότε ήταν η διδακτική προσέγγιση της τέχνης με έμφαση στα χαρακτηριστικά του καλλιτέχνη σύμφωνα με τις πεποιθήσεις της πολιτισμικής ομάδας όπου ανήκει και όχι σύμφωνα με τη θέση που έχει αυτός σήμερα στη δυτική κοινωνία. Σε μεταγενέστερη περίοδο, κατά ττ| διδασκαλία του μαθήματος της Τέχνης στο Γυμνάσιο δύο ήταν οι παράγοντες που συνετέλεσαν στην επαναπροσέγγιση των παραπάνω προβληματισμών μέσω της εμπειρικής εφαρμογής στην τάξη. Από τη μία οι μαθητές από διάφορες χώρες, κυρίως από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των Βαλκανίων, η παρουσία των οποίων απαιτούσε να θεμελιωθεί μια επικοινωνία κατά τη διδασκαλία με σεβασμό στον ιδιαίτερο πολιτισμό από τον οποίο προέρχονταν οι μαθητές αυτοί. Και από την άλλη, το ενδιαφέρον μου για τις τρέχουσες εξελίξεις στην καλλιτεχνική εκπαίδευση. Έτσι, έγινε πειραματική εφαρμογή διδακτικών προγραμμάτων που είχαν ως αφετηρία τα προγράμματα του Ινστιτούτου The Getty (The Getty Foundation, Los Angeles) στα τέσσερα γνωστικά αντικείμενα και τη διαπολιτισμικότητα. Το αποτέλεσμα αυτής της πειραματικής εφαρμογής ήταν αρκετά ικανοποιητικό.318elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΤέχνηΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηΔιαπολιτισμική καλλιτεχνική διδασκαλία στο Γυμνάσιο : οι στάσεις των φοιτητών και καθηγητών τέχνηςΔιδακτορική διατριβή