Διάλλα, Αντωνία (Άντα)Σαριδάκης, Αντώνιος Μ.2022-11-292022-11-292019https://artia.asfa.gr/handle/artia/258Περιέχει βιβλιογραφίαΕπισκοπικά, λοιπόν, είδαμε την εποχή του Βενιζέλου μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Αυτό της σατυρικής κριτικής της κατάστασης μέσω της τότε γελοιογραφίας και αυτό του ξένου, κυρίως, και του ελληνικού τύπου. Διαφαίνεται, ότι τα όλα πολιτικά γεγονότα της εποχής, ανεξαρτήτως αν ήταν περίοδος κυβέρνησης Βενιζέλου ή μη, βρίσκονταν εύκολα στο μικροσκόπιο των γελοιογράφων της εποχής. Καταλαβαίνουμε, ότι η γελοιογραφία δεν είναι μία τέχνη, η οποία διαδόθηκε ευρέως μόνο από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Αντιθέτως, αναπτύχθηκε αρκετά κατά την περίοδο την οποία εξετάσαμε. Σε αυτό, μπορούμε να πούμε ότι, οφείλεται η γενικότερη αναταραχή της εποχής. Η γελοιογραφία, ως μέσο κριτικής, κάνει αισθητή την παρουσία της σε περιόδους κρίσης. Η βενιζελική εποχή, αν και εποχή σταθερής ανάπτυξης για τη χώρα, διακατέχεται από αρκετά κρίσιμα για την Ελλάδα διαστήματα. Βαλκανικοί Πόλεμοι, Α' Παγκόσμιος Πόλεμος, Εθνικός Διχασμός, Νοεμβριανά, Μικρασιατική Καταστροφή αποτέλεσαν αφορμή για κριτική του γενικότερου κλίματος από τους γελοιογράφους. Στο σχολιασμό όλων αυτών δε θα μπορούσε να μείνει αμέτοχος ο τύπος. Τα περισσότερα των πρωτοσέλιδων, που παρατέθηκαν, είναι από τον διεθνή ευρωπαϊκό τύπο. Αυτό καταδεικνύει το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων, όχι μόνο σε πολιτικό επίπεδο, αλλά και σε δημοσιογραφικό και κοινωνικό, για τη χώρα μας.67elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΠτυχιακές εργασίεςΒενιζελική ΕποχήΓελοιογραφίαΟ τύπος και η τέχνη της γελοιογραφίας στη Βενιζελική εποχήΠτυχιακή εργασία