Χαρβαλιάς, Γιώργος, 1956-Πάττα, Λήδα, 1972-2022-11-242022-11-242006https://artia.asfa.gr/handle/artia/155Βιβλιογραφία: σ. 32-33Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ψηφιακές Μορφές Τέχνης"Η έννοια του βλέμματος, πολύπλοκη, αμφιλεγόμενη και αινιγματική, απασχόλησε φιλόσοφους, ιστορικούς της τέχνης και θεωρητικούς γενικότερα κυρίως από τον 20° αιώνα και μετά. Οι θεωρητικές προσεγγίσεις και αναλύσεις που έχουν γίνει πάνω στο βλέμμα είναι πολλές και διαφόρων κατευθύνσεων. Δεδομένου του αδύνατου της παρουσίασης του συνόλου των κατευθύνσεων, η εργασία αυτή θα περιοριστεί σε εκείνες που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με το καλλιτεχνικό έργο που πρόκειται να παρουσιαστεί. Πιο συγκεκριμένα: Στο πρώτο μέρος, υπάρχει μία εκτενής αναφορά στις θεωρίες του φεμινισμού, της ψυχανάλυσης και στην κοινωνική θεωρία. Στη συνέχεια προτείνεται η σχέση της έννοιας του βλέμματος με την έννοια της αυτοσυνείδησης, στα πλαίσια της τέχνης ως μιας διαδικασίας αφύπνισης, με αναφορές σε συγκεκριμένα παραδείγματα στην ιστορία της τέχνης. Στο δεύτερο μέρος, μέσα από την αναλυτική περιγραφή του καλλιτεχνικού έργου, προβάλλεται μια απόπειρα έρευνας του βλέμματος μέσα από την ίδια την καλλιτεχνική πράξη.33elΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 ΔιεθνέςΔιατριβέςΘεατές στην τέχνηΤέχνηΟπτική αντίληψηΗ έννοια του βλέμματοςΜεταπτυχιακή εργασία